業績一覧

2011年度

論文 

  • 山内真理, 内田充美. (2011) 日本人英語学習者の中間言語にみられるL1の痕跡. 『千葉商科大学紀要』49(1), 43-56. 
  • 内田充美, 山内真理, 小島篤博. (2012) LMSを利用した学習者コーパス構築のために教室外英作文活動. 『言語文化学研究(英米言語文化編)』7, 65-88. 

口頭発表

  • Yamauchi, M. (Cancelled) Listening skills training to promote noticing, automatization and learner autonomy. IATEFL 2011, 45th Annual Conference and Exhibition. April 15-19, 2011. Brighton.   
  • Yamauchi, M., & Uchida, M. (2011) Overcoming Barriers to Student Engagement in Using English Online. The 2011 JALT CALL SIG Conference. June 3-5, 2011, Kurume University, Fukuoka. 
  • Yamauchi, M., Uchida, M. & Kojima, A. (2011) Detecting the influence of L1 syntactic patterns on Japanese EFL learners’ Interlanguage grammar. The Asian Conference on Language Learning. June 10-12, 2011, Osaka. 
  • Yamauchi, M. & Uchida, M. (2011) The influence of L1syntactic patterns on Japanese EFL learners' interlanguage grammar. Asia TEFL 2011, July 27-29, 2011, Seoul. 
  • 神谷 山内 (2011). 練習問題データの円滑な再利用と多目的利用 : 教員個人レベルで行う小規模4択問題データベースの作成. 第37回全国英語教育学会. 8月20日-21日. 山形大学, 山形.
    • Harashima, H., Kanda, A., Sato, S., & Yamauchi, M. (2011) Interschool Collaborative Activities Using a Customized Moodle Network. Eurocall 2011, August 31-September 9, 2011. Nottingham. 
    • Uchida, M. & Yamauchi, M. (2011) Small-scale building of learner corpora for study of syntactic errors made by Japanese learners of English. Learner Corpus Research 2011, September 15-17, 2011. Louvain-la-Neuve. 
    • 原島秀人, 佐藤慎一, 神田明延, 山内 真理 (2011) Moodle Networking が可能にする学習活動. 2011年9月17日-19日. 首都大学東京, 東京. 
    • Yamauchi, M. (2011) Effective implementation of a class blog in the traditional classroom setting. GLoCALL 2011. October 28-29, 2011, Manila. 
    • 山内真理. (2011) Bloggerを中心としたMobile, ウェブサイトの連携. 第127回LET関東支部研究大会. 2011年11月12日. 拓殖大学, 東京. 
    • Yamauchi, M., & Stout, M. (2011) Learning and growing with blogs in EFL contexts. JALT2011. November 18–21, 2011. National Olympics Memorial Center, Tokyo. 
    • Uchida, M., & Yamauchi, M. (2012) Analysis of L1-Influenced Syntactic Errors in Japanese University Students' Writing. Hawaii International Conference on Education. January 5-8, 2012. Honolulu. 
    • Yamauchi, M. (2012) Blogs in L2 Classroom: Maximizing Meaning-Focused Output. Hawaii International Conference on Education. January 5-8, 2012. Honolulu. 
    • 山内真理, 原島秀人, 神田明延, 佐藤慎一. (2012) LMS 連合およびブログ利用による英語交流活動. 第4回日本ムードルムート Moodleの教育者と開発者による研修会. 2012年2月22日-23日. 三重大学, 三重.

    No comments:

    Post a Comment