Wednesday, December 17, 2008

Moodle for Mobiles - MoodleDocs

Moodle for Mobiles - MoodleDocs

Feedback Activity
Quiz Activity
Installation

Moodle For Mobiles Created by...
  • Freelance Developer : Jamie Pratt
  • Sapporo Gakuin University: Don Hinkelman
  • Kanezawa Gakuin University: Gordon Bateson
  • Hokusei Gakuen University: Bob Gettings, Narumi Sekiya
  • Yamaguchi University: Tim Takemoto

Tuesday, December 16, 2008

Coconuts Period

『絶望~』は揃えなかったけど、山田玲司の頃のエコ系はけっこう面白い。
エコエコパンドラ」とか(・・・『絶望~』前は知らないけど)。

本作は、「エコって何?」な民雄くんと、地球を救える大発明のデータを奪われ、殺されかかってすっかりやさぐれちゃったウサギ(!)が主人公。けっこう爆弾発言ぽくても民雄くんとウサギ博士のおかげでオブラートに包まれている(?) 

「この話の一部はフィクションではありません」・・・このセンスが好き。

ココナッツピリオド 1 (1) (ビッグコミックス) 4091822207
山田 玲司


関連商品
絶望に効くクスリ 14―ONE ON ONE (14) (ヤングサンデーコミックススペシャル)
絶望に効くクスリ 13―ONE ON ONE (13) (ヤングサンデーコミックススペシャル)
絶望に効くクスリ 12―ONE ON ONE (12) (ヤングサンデーコミックススペシャル)
非属の才能 (光文社新書)
水の鳥 (ヤングサンデーコミックススペシャル)
by G-Tools

狂骨の夢 - 京極夏彦

学生さんが持ってたよ、『狂骨』。Good Choice!!! (5年ぶりぐらいじゃないかね~京極もってる学生さんに会ったのは・・・というより、周りに京極読んでる人いなさすぎ!)

京極堂に会いたくなった。く~。でも持ち歩いたりはしません。重すぎ。

寝る前にちょっと見るぐらいなら、いいかね~どうかね~。

狂骨の夢 (講談社ノベルス)狂骨の夢 (講談社ノベルス)
京極 夏彦

文庫版 鉄鼠の檻 (講談社文庫) 文庫版 絡新婦の理 (講談社文庫) 魍魎の匣―文庫版 (講談社文庫) 文庫版 姑獲鳥の夏 (講談社文庫) 文庫版 塗仏の宴―宴の支度 (講談社文庫)

by G-Tools

悪党たちは千里を走る - 貫井徳郎

貫井徳郎っぽくないコメディタッチで気楽に読める仕上がり。楽しめた。
悪党たちは千里を走る (集英社文庫)
悪党たちは千里を走る (集英社文庫)貫井 徳郎

集英社 2008-09
売り上げランキング : 14508

Amazonで詳しく見る
by G-Tools

関連商品
追憶のかけら (文春文庫)
天使のナイフ (講談社文庫)
あわせ鏡に飛び込んで (講談社文庫)
ママの狙撃銃 (双葉文庫)
クローズド・ノート (角川文庫)


* * * * *
『陽気なギャング~』とか『真夜中の~』 あたりを思い出してしまいましたが。

竜の眠る星

清水さんは絵がすごく綺麗なんだよねぇ。『輝夜姫』も絵が命。ついつい買ってしまう。
竜の眠る星 (第1巻) (白泉社文庫)
竜の眠る星 (第1巻) (白泉社文庫)清水 玲子

おすすめ平均
stars美麗な絵で描く切ないSF
stars切なくって面白い!
starsおすすめです。

Amazonで詳しく見る
by G-Tools


お話は・・・う~ん、ちょっと甘めですかねぇ、私には。SFぽいところをも少し前面に出してもらってもいいかなぁ。(まあ私向けに描いてらっしゃるわけではないんだけれども・・・)

4592886615輝夜姫 第1巻 (1) (白泉社文庫 し 2-16)
清水 玲子
白泉社 2007-05

by G-Tools

Metacognition: Map

Designing Metacognitive Maps for Web-Based Learning [pdf]

metacognition learning - Books

metacognition learning - Google Book Search

Metacognitive Skills

Metacognitive Skills

Metacognition and Learning

Metacognition and Learning

Book

Metacognition

Metacognition
References and More Information

Brown, A.L., Bransford, J.D., Ferrara, R.A. & Campione, J.C. (1983). Learning, remembering, and understanding. In J.H. Flavell & E.M. Markman, eds. Vol. 3, Handbook of child psychology: cognitive development, 177-266. New York: Wiley

Ertmer, P.A. & Newby, T.J. (1996). The expert learner: strategic, self-regulated, and reflective. Instructional Science 24: 1-24. Netherlands: Kluwer Academic Publishers

Grabinger, R.S. (1996). Rich environments for active learning. In D.H. Jonassen, ed. Handbook of research for educational communications and technology, 665-692. New York: Simon & Schuster Macmillan

Ridley, D.S., Schutz, P.A., Glanz, R.S. & Weinstein, C.E. (1992). Self-regulated learning: the interactive influence of metacognitive awareness and goal-setting. Journal of Experimental Education 60 (4), 293-306.

Winn, W. & Snyder D. (1996). Cognitive perspectives in pyschology. In D.H. Jonassen, ed. Handbook of research for educational communications and technology, 112-142. New York: Simon & Schuster Macmillan

Monday, December 15, 2008

Virtual Learning Environments

Virtual Learning Environments

Effectiveness Of Traditional And Blended Learning Environments

Effectiveness Of Traditional And Blended Learning Environments

Integrating Technology into a Traditional Learning Environment: Reasons for and Risks of Success -- Saunders and Klemming 4 (1): 74 -- Active Learning in Higher Education

Integrating Technology into a Traditional Learning Environment: Reasons for and Risks of Success -- Saunders and Klemming 4 (1): 74 -- Active Learning in Higher Education

Joel Arthur Thomas: e-Portfolion: Classroom Environment

Joel Arthur Thomas: e-Portfolion: Classroom Environment

Collaboration in a Traditional Classroom Environment -- JANDA 7 (3): 291 -- Written Communication

Collaboration in a Traditional Classroom Environment -- JANDA 7 (3): 291 -- Written Communication

Collaborative vs Traditional

Prospero Learning Solutions - Feature Highlights

Prospero Learning Solutions - Feature Highlights

Learners, Managers, Administrators

[Abstract] Applying an LMS to Large Language Classes

[Abstract] Applying an LMS to Large Language Classes

Individual Article $25.oo

どうするかな。

Applying an LMS to Large Language Classes

P. Grew, I. Longhi, F. De Cindio, and L.A. Ripamonti (Italy)

Keywords

: learning management system, LMS, on-screen testing, online teaching. Corresponding author: Philip Grew; Dipartimento di Informatica e Comunicazione, Universit degli Studi di Milano; Via Comelico

Abstract

: Having applied an open-source LMS to about two thousand on-screen English exams for required courses that are part of the Universit di Milano's computer science short-degree program, the authors report on some of the interesting effects of using such a system. Large class size led to the adoption of an LMS designed for distance learning as a platform for automated test marking. A greater sense of belonging among students has resulted. Upon completion of a test, students immediately see where they stand vis--vis the group at large, and students who have not attended class can be brought into the system/community.

Important Links: