Wednesday, April 28, 2010

音声学の授業によいプラットフォームはないかな

【音声課題提出+フィードバック+課題とフィードバックの保存】に、よいのを探してみよう。このGWに。

twaud.io
・これは使いやすい。Upload / Recording どっちも。
・クラス用の共有アカウント (twitter) を一つ用意してプロテクトする...て手もあるかな。

eSnips
・久々に見たら、プレーヤーつきになっていた(あるいは前は気づかなかった?)。
・録音はできない。アップロードのみ。
・保存場所としてはよい。5BGは魅力。

VoiceThread
・課題提出:「コメント」で。簡単そう!
・フィードバック:「コメント」にコメントできれば。Grading は別のところでやらないとダメっぽい。
・無料版は3スレッドのみ。有料版(お手頃 59.95ドル/年)でないと使い出はないかな。(products)

TeacherTube
・音声アップロード:PCからのみ(でもなぜかうまくいかない)
・動画アップロード:利用可能なファイル形式が少ないかも(mpeg, wmv, avi, mov, mpg, flv, mp4, ram)。私が変換してもいいけれども、学生にやらせるにはちょっと敷居がたかいかな。

eLearn: Best Practices - eLearning Tools for English Composition より:
Audacity
Cross-platform sound recorder and editor, SourceForge.net (free)
Audacity lets you record questions, lectures, grading comments—really, any kind of audio. I also think it's a useful tool to know when assigning oral projects, such as a reading or other less visually-centric presentation. Students and instructors can upload or email files easily.
携帯からのアクセスが可能ならよいのだけれど。

Edmodo
Online collaboration platform, Edmodo LLC (free)
Edmodo lets instructors form educational groups for their students. It provide a safe place for collaboration, document-sharing, and peer review. This resource is free and is similar to a learning management system, but it's easy to use and provides mobile access and easy linking to Twitter and other social sites.
少し試した。携帯からもアクセスできるけれど、アカウント作成はパソからする必要あり。テキストベースの課題ならよいけれど、音声や動画はファイル添付形式で提出するしかない。いちいちダウンロードしないといけないとなると...うーむ。

No comments:

Post a Comment